Dækkeserviet

Dekorativ og holdbar dækkeserviet, som er meget nem at lave. Den kræver 3 kontrastfarver, for at mønstret skal komme til sin ret, men det kan sagtens være afdæmpede farver. Hurtigt strikket på p 6, her i bomuld/akryl, men alt garn kan bruges.
Sværhedsgrad: Nem | Tidsforbrug: Lavt | Pinde: 6 

Af Yarnplaza

Størrelse

Højde: 30 cm.
Bredde: 42 cm.

Materialer

Garn

By Claire Nr. 2 (50 % bomuld, 50 % akryl); 66 m/50 g; farve 212 (salmon), 2139 (glaucous) og 210 (powder pink); 1 ngl af hver.

Strikkepinde

6 mm.

Tilbehør

Evt. lak til afstivning.

Sådan gør du

Slå 75 m op med farve 1.

  • P 1 i farve 1: Ret. 
  • P 2 i farve 2: 3 vr, *tag 3 m løst af som vr, 3 vr*. Gent fra *to* pinden ud.
  • P 3 i farve 2: 3 r, *tag 3 m løst af som vr, 3 r*. Gent fra *to* pinden ud.
  • P 4 -5: Gent p 2-3.
  • P 6 i farve 1: tag 3 m løst af som vr, *3 vr, tag 3 m løst af som vr*. Gent fra *to* pinden ud.
  • P 7 i farve 1: Ret.
  • P 8 i farve 3: Tag 3 m løst af som vr, *3 vr, tag 3 m løst af som vr*. Gent fra *to* pinden ud.
  • P 9 i farve 3: Tag 3 m løst af som vr, *3 r, tag 3 m løst af som vr*. Gent fra *to* pinden ud.
  • P 10-11: Gent p 8-9.
  • P 12 i farve 1: 3 vr, *tag 3 m løst af som vr, 3 vr*. Gent fra *to* pinden ud.

Gent disse 12 pinde 6 gange i alt. Slut med p 6.
Luk af for de 75 m med farve 1. Spray evt. dækkeservietten med noget lak, for at den skal holde formen.

Andre farvekombinationer:

  1. Grundfarve: powder pink (210), kontrastfarver: mint (2137) og salmon (212).
  2. Grundfarve: glaucous (2139), kontrastfarver: mint (2137) og salmon (212).

Om designeren

© 2016 Yarnplaza.com. Original titel ByClaire Placemats. Kun til personlig brug. Hverken opskrift eller færdigstrikket produkt må videresælges. Kontakt Yarnplaza via Ravelry.