Slaskehue

Tofarvet hue med rudermønster, der kan sættes på flere måder. Der er ikke svær. Strikkes på rundpind, her i 100 % merinould på pinde 4.
Sværhedsgrad: Nem | Tidsforbrug: Lavt | Pinde: 4

Af Sytske Corver

Størrelse

Omkreds: 50 cm.

Materialer

Garn

Lana Grossa Merino Big Superfein (100 % merinould; 160 m/50 g). Farver: Petrol  911: 2 ngl. Green 693: 1 ngl.

Strikkepinde

Rundpind 4 mm.

Bemærk: Når huen strikkes på rundpind, skal alle lige p strikkes vr for at opnå retstrikning.

Strikkefasthed

21 m/46 omg = 10 x 10 cm.

Sådan gør du

 Slå 96 m op. Strik 8 p i de 2 farver: retm i den ene farve og vrangm i den anden. Her retm i petrol og vrangm i grøn.

Diagram

Strik første p af mønstret: Tag 1 m ud efter hver 3. m = 128 m.
Forts med p 2.
Strik mønster I 2 gange. Slut anden gang ved *.
Forts med mønster II.
Luk ikke af for de sidste m, men træk en tråd gennem dem og stram den.

Om designeren

© Sytske Corver. Original titel Mor Astrup Snood. Kun til personlig brug. Hverken opskrift eller færdigstrikket produkt må videresælges. Kontakt Sytske.

 Danish translation by Marianne Holmen with written permission of the designer.