Halsedisse

Halsvarmer med et kønt mønster, som ikke er svært. Her er den strikket i dejlig Malabrigo-uld, men det kan sagtens erstattes af andet garn. Det er nemt at variere størrelsen på pind 5 eller 6.
Sværhedsgrad: Nem | Tidsforbrug: Lavt | Pinde: 5, 6 
200m-1

© summerberrycrafts

Af Susan Ashcroft 

Størrelser

Strikkefasthed pr. 10 cm/omkreds
20 m: ca. 60 cm
18 m: ca. 67 cm
16 m: ca. 75 cm.

Materialer

Garn

Ca. 200 m Worsted-garn el.lign. Her strikket i Malabrigo Merino Worsted (100 % merinould; 192 m/100 g); 1-2 ngl.

Strikkepinde

5 eller 6 mm.
Det er vigtigt at vælge den pindestørrelse, der giver det pæneste mønster i det garn, du har valgt.

Strikkefasthed

200m-4

© summerberrycrafts

Hvis du slår 120 m op, er strikkefastheden ikke så vigtig. Halsedissen vil helt sikkert kunne komme ned over dit hoved. Hvis du ønsker, at den sidder strammere, kan du reducere maskeantallet med et antal, der kan deles med 6, fx til 96.

Sådan gør du

Slå 120 m op med kabelopslag (se fx her).
Strik 1 omg og strik derefter rundt. 

Strik omg 2-4 og gent derefter alle 4 omg, til du når den længde, du ønsker, eller ikke har mere garn. Du kan stoppe efter enten p 2 eller 4.
Luk af i rib 3 r, 3 vr eller helt i ret.

Omg 1: *3 r, 3 vr*. Gent fra * til * omg ud.
Omg 2: *2 r sm, slå om, 1 r, 3 vr*. Gent fra * til * omg ud.
Omg 3: *3 r, 3 vr*. Gent fra * til * omg ud.
Omg 4: *1 r, slå om, 2 r dr sm, 3 vr*. Gent fra * til * omg ud.

Diagram

halsedisse-diagram

200m-2

© superpriscilia

© 2016 Susan Ashcroft, Stitchnerd Designs. Original titel 200m Cowl. Kun til personlig brug. Hverken opskrift eller færdigstrikket produkt må videresælges. Kontakt Susan.

Oversat af Marianne Holmen efter tilladelse fra designeren.

Print Friendly

2 Comments:

  1. Igen en dejlig ting til “to do” listen.
    Der står Strikkeglad på mange af de ting på listen :-)

  2. ja, tusind tak, nu er der flere af dine gode ting, der er sat i værk………..