Rettelser

Her er en oversigt over de de seneste rettelser og tilføjelser til opskrifterne. Alle rettelser er ført ind i opskrifterne.

  • 25.04.2017: Rettelse i Reyna. Designeren tillader salg af det færdigstrikkede produkt.
  • 21.04.2017: Rettelse i Strandtur. I diagrammet og 3 andre steder er 2 r rettet til 2 r sm.
  • 10.03.2017: Rettelse til Djævlehue i ny udgave, sektion 4.
  • 05.03.2017: Rettelse til Livets Træ. Der er ført løbelængde ind på garnet.
  • 17.02.2017: Rettelse til Ottetalsvanter Trin 5.
  • 15.02.2017: Rettelse til Dragejakke. Trin 6 skal være som Trin 2 (ikke Trin 3).
  • 11.02.2017: Rettelse til Reyna. 1 dr ret var gledet ud i 2. linje af grundmønstrene.
  • 21.01.2017: Rettelse til Bauhaus-sjal, der gør det klarere, hvordan udtagningerne skal foretages, nemlig at parentesen (K-YO-K) skal strikkes i samme maske. Desuden er “tage ud” i 2. firkant rettet til “tage ind”.
  • 19.01.2017: Tilføjelse vedr. venderækker og foldede masker i Guldsmed.
  • 01.01.2017: Rettelse til omg 3 i Brioche-hue.
  • 27.12.2016: Der er foretaget en del rettelser til maskeantallet til pulden i Hue med snoninger.
  • 26.12.2016: Der var byttet om på 2 diagrammer i Cirkelhue. Hvis du printede opskriften ud med det samme, skal du være opmærksom på det. Teksten i første afsnit af “Sådan gør du” er også gjort klarere.
  • 26.11.2016: Rettelse til Papagenas tørklæde: En engelsk forkortelse er smuttet med 6 steder og ikke blevet fanget af korrekturen. Hvor der står dec9-1, skal der stå “stablet indtagning” (hvilket er forklaret højere oppe i opskriften).
  • 23.11.2016: rettelse i Lille kaffebønne: I afsnittet om ærmer skulle der stå “taget ind” i stedet for “taget ud”.
  • 19.11.2016: Oplysningerne om sjalet Nymphalidea er nu fjernet. Designeren, som kun ville have den danske version på sin egen hjemmeside, har uden at gøre mig opmærksom på det gjort det til en købeopskrift. Jeg opdagede det ved en tilfældighed.
  • 15.11.2016: Rettelser til Lyseblå elefant, der gør opskriften nemmere at forstå.
  • 13.11.2016: Rettelse til Keltiske knuder. Der skal tages ud til 229 m (ikke 119, som der stod).
  • 10.11.2016: Rettelse til Katedralhue i beskrivelsen af Snoning foran.
  • 05.11.2016: Der er rettelser i Sjal med hulmønster, hvor 2 r i mange tilfælde er rettet til 2 r sm.
  • 04.11.2916: I alle opskrifter hedder kabler nu snoninger, og en kabelpind hedder en snoningspind eller en hjælpepind. 
  • 05.10.2016: Præcisering af diagrammerne til Havina.
  • 05.10.2016: Rettelse til Hue med kabler. Her manglede et helt afsnit, som nu er sat ind. Jeg beklager.
  • 28.09.2016: Rettelse til Paulie. Der nævntes et sted p 2½. Det var en fejl – amerikansk pindestr. Der skal kun bruges pinde 3 i opskriften.
  • 21.09.2016: Rettelser til Stjerneskud. “Sæt maskerne på en ekstrapind” skal være “Sæt rygmaskerne på en ekstrapind” – 3 gange. Desuden skal du i str. XL gentage p 77-78 ( ikke p 65-66).
  • 20.09.2016: Rettelse til Pingvinsovepose. I højre forstykke skulle der ikke stå sm (flere gange), men blot m.
  • 02.09.2016: Rettelse til p 60, højre hånd i Skønne weekendvanter.
  • 26.08.2016: Rettelse til størrelse af knapper i Rectangulum.
  • 24.08.2016: Der er tilføjet nogle oplysninger om det anbefalede garn i Rectangulum.
  • 25.07.2016: I En sky af mohair var der et par engelske sætninger, der havde overlevet. De er oversat nu.
  • 12.07.2016: Der er rettelser til Pearl i forstykkernes halsudskæring og ærmegab til venstre forstykke.
  • 29.06.2016: Rettelse til Bølgevanter: Der var faldet noget ud i p 35 til tommelfingeren. Det er rettet nu.
  • 18.06.2016: Rettelse til Halsedisse med hætte:  I afsnittet Ryg var der et par uoversatte linjer.
  • 17.06.2016: 2 Rettelse til Jasmintørklæde: 1. De 2 omslag i p 3 skal strikkes SAMTIDIG med vrangmasken og ikke efter, dvs. der bliver 1 maske mere (og ikke 2). Det var beskrevet forkert i den første version. Se den video, der linkes til. 2. I p 4 skal gentagelsen afsluttes med 7 r, som er de 4  løse + de sidste 3.
  • 10.06.2016: Rettelse til Miss Grace: Under Former/Hel form på p 2 skal der stå 22 m (i stedet for 20).
  • 08.06.2016: Rettelse til Paulie: Ærmet skal strikkes, til det 35 cm langt (ikke 5 cm, som der stod i en tidligere version).

Lukket for kommentarer