Babytæppe med struktur

Dejligt babytæppe, der ser sværere ud, end det er. Det har en fin struktur, der gør det lidt anderledes. Her strikket i merinould, men alpaca ville være et godt valg, fordi det falder blødt. Det kan også strikkes i en sommerudgave i bomuld. 
Sværhedsgrad: Nem | Tidsforbrug: Lavt | Pinde: 5

Maine Woven 1Af Antonia Shankland

Færdig størrelse

81 X 81 cm.

Materialer

Garn

Swan’s Island Merino Worsted (230 m pr. ngl), 100 % merinould; 2 ngl i  farve A, 2 ngl i farve B.

Strikkepinde

Rundpind 5 mm, 80 cm lang.

Strikkefasthed

20 m = 10 cm i mønster.Maine Woven 4

Mønster

  • P 1: (Farve A) ret.
  • P 2: (Farve B) vrang.
  • P 3: (Farve B) 1 r, *tag 1 løst af med garnet foran, 1 r*. Gent fra * til *.
  • P 4: (Farve B) vrang.
  • P 5: (Farve A) 2 r, *tag 1 løst af med garnet foran, 1 r*. Gent fra * til *. Slut med 1 r.
  • P 6: (Farve A) vrang.
  • P 7: (Farve A) ret.
  • P 8: (Farve A) vrang.
  • P 9: (Farve B) 1 r, *tag 1 løst af med garnet foran, 1 r*. Gent fra * til *.  
    Maine Woven 2 (purlgirl2)

    © purlgirl2

  • P 10: (Farve B) vrang.
  • P 11-12: (Farve B) gent p 1-2.
  • P 13-14: (Farve A) gent p 3-4.
  • P 15-16: (Farve B) gent p 5-6.
  • P 17-18: (Farve B) gent p 7-8.
  • P 19-20: (Farve A) gent p 9-10.

Sådan gør du

  • Slå 149 m op med farve A.
  • Strik 10 p glatstrikning – skiftevis 2 p farve A, 2 p farve B.

Bemærk : Bryd ikke garnet, når  du skifter farve, men bring det med op langs siden.

  • Strik mønster herfra. Strik en kant af 5 retm i hver side.  Sæt en markør efter de første 5 og sidste 5 m. Strik mønster mellem markørerne.
  • Forts i mønster, til tæppet måler 80 cm.
  • Maine Woven 3 (Lottie Da)

    © LottieDa

    Afslut tæppet med 10 p retstrikning, skiftevis med farve A og B.
  • Luk af.
  • Damp tæppet let.

Om designeren

© Antonia Shankland og Oranje House. Original titel Maine Woven Baby Blanket. Kun til personlig brug. Hverken opskrift eller færdigstrikket produkt må videresælges. Kontakt Antonia.